Miten valitsen pyörän jatkeet?

Miten valitsen pyörän jatkeet?

Aika-ajopyörille ominainen ominaisuus, joka erottaa triathlonistin ensi silmäyksellä, aika-ajokypärät mahdollistavat aerodynaamisen ja polkemisen kannalta tehokkaan asennon, joka on mukava useiden tuntien ajan. Kypärät voivat perustua niin henkilökohtaisiin ja esteettisiin kuin toiminnallisiinkin kriteereihin, joten niiden valitseminen ei ole aina helppoa asiaan perehtymättömälle triathlonistille. Seuraavassa kerrotaan, mitä sinun on tiedettävä.

Tärkeimmät kohdat

  • Pidennykset: komponentit, asetukset, muodot ;
  • Pohjapalkit ;
  • Täysin integroidut ohjaamot.

KAIKKI MITÄ SINUN TARVITSEE TIETÄÄ TRIATHLONOHJAAMOISTA

Paljaat ohjaustangon jatkeet, jotka on kytketty perustangon ohjaustankoon, tai integroitu ohjaustanko/potentiaali/jatko-osa-asennelma.Riippuen pyörästäsi - Classic Race tai Triathlon/CLM - sopivimmat varusteet eivät ole samat.

Jos haluat muuttaa kilpapyörääsi niin, että voit ottaa vaihteen etsimiseen sopivan asennon. ilman, että se vaikuttaa muuhun pyörään, lisäämällä pidennyksiä voi olla kannattava investointi.
Yhä useammat Ultra Long Distance käyttävät myös pidennyslaitteita niiden tarjoamien erilaisten asentojen ja mukavuuden vuoksi.

Jos taas haluatte, että puhdasta triathlon- / CLM-pyörääpyörää, tai jos sinulla on jo sellainen, mutta haluat päivittää varusteesi, on täydellinen ohjauspyöräasema, mukaan lukien tukitanko ja jatkeet. sekä erityiset jarru- ja vaihdevivut auttavat sinua saamaan koneestasi kaiken irti.

JATKOTOIMINNOT

Ensinnäkin Useimpia jatkajia voidaan käyttää sekä klassisissa kilpapyörissä että triathlon- / Time Trial -pyörissä, joissa on integroidut vaihteet.. Extenderit ovat yleensä onttoja ja niissä on irrotettavat tulpat päissä. Ne tarvitsee vain irrottaa vaihteenvaihtovipujen (ja tarvittaessa tupien) asentamista varten.


Pidennykset koostuvat seuraavista osista kahdesta tangosta nimeltään laajennuksetja kaksi käsinojatjotka ovat vaahtomuovilla tai tyynyillä pehmustetutYleensä jokainen osa, erityisesti vahvistustyynyt, on mahdollista vaihtaa erikseen. Koska kaikkien pidennysten halkaisija on sama (22,2 mm), jokainen osa voidaan vaihtaa erikseen. sekoittaa yhden merkin käsinojia ja toisen merkin jatkoja..
Joissakin malleissa on aerodynaaminen silta tankojen päässä, jotta varmistetaan paras mahdollinen ilman tunkeutuminen.

Useimmissa malleissa on asteikolliset merkinnät, joiden avulla käsinojat on helppo sijoittaa.
Mitä ylemmässä sarjassa mennään, sitä enemmän säätömahdollisuuksia on.Näihin kuuluvat mm. jatkeiden pituus ja korkeus, käsinojien asento, kulma ja korkeus.

Probikeshopin vinkki Jos olet epävarma, valitse pisin ja pidä mielessä, että ne on aina mahdollista leikata uudelleen, jotta ne sopivat täydellisesti vartalosi muotoon ja asentoon. Varmista tällöin, että käytät sahanterää, joka sopii yhteen pidennysten materiaalin kanssa (alumiini tai hiili).

ERI MUODOT

Materiaalivalinnan lisäksi - alumiini tai hiili absoluuttista suorituskykyä tavoitteleville kilpailijoille - tärkein kriteeri on se, että jatkeiden muotoVaikka malleja on valtava määrä, voidaan erottaa toisistaan seuraavat mallit kuusi päämuotoa :

Suora

Jatkokset ovat suorat, ohjaustangon suuntaiset. Sen lisäksi, että niillä on enemmän tai vähemmän pidentävä vaikutus käsivarsiin, ne tarjoavat vain yhden, hyvin aggressiivisen asennon, jota aloittelijan ei välttämättä ole helppo pitää pitkään, koska rintakehä on vähemmän auki ja silmät ovat taipuvaisia katsomaan alaspäin. Nämä pidennykset on siksi parasta varata kokeneille triathlonisteille, vaikka ne voivat olla mukavia, jos ne asetetaan hieman korkeammalle.

JS-Bend

On olemassa myös JS-Bend-pidennyksiä, jotka ovat J-Bendin ja S-Bendin sekoitus ja joiden etuna on se, että ne tarjoavat useita eri asentoja. Ihanteellinen triathlonisteille, jotka eivät ole vielä löytäneet omaa asentoaan.
Ne sopivat myös erittäin pitkien matkojen ajajille, jotka haluavat vaihdella asentoja ajaakseen mukavasti pidempään.

J-Bend

Pidennys on tasainen ja kaartuu lopussa ylöspäin. Näin voit nauttia aerodynaamisesta asennosta ja samalla avata rintakehää ja asettaa kädet ihanteelliseen asentoon. Se on hyvä kompromissi tehokkuuden ja mukavuuden välillä. Varmasti helpoin käsitellä.
Jotkut valmistajat puhuvat erityisesti suurten kulmien osalta joskus L- tai Ski-Bendistä.

U-Bend

Hieman pois muodista, mutta U-Bendillä on yhä faneja, koska tämäntyyppinen malli voi tarjota lisämukavuutta. U-taivutukset ovat yleensä peräisin J-taivutuksesta, jossa kaksi tankoa on yhdistetty päädystä U:n muotoiseksi sillaksi.

S-Bend

Jatkos on enemmän tai vähemmän S-muotoinen, joten voit vaihdella asentoja pysyen kuitenkin suhteellisen aggressiivisena. Ne ovat siis erittäin monipuolisia.
Tämäntyyppinen ojennus edellyttää kuitenkin hyvää ranteen joustavuutta, jota ilman ranteeseen voi tulla melko nopeasti kipuja.

Mini

Lopuksi on olemassa erityisiä malleja sellaisia kilpailuja varten, joissa vedonlyönti on sallittu ja joissa pidennykset eivät saa ulottua kukkojen päätä pidemmälle. Nämä kompaktit mallit ovat ihanteellisia myös niille, jotka haluavat tutustua asentoon varovasti, sillä niiden avulla voit tutustua tämäntyyppisiin varusteisiin turvallisesti ja vakautta menettämättä.

BAR BASES

The tangon ripustin ohjaustanko on suunniteltu triathlonia ja aika-ajoja varten. Olennainen lisä jatkotankoihin niille, jotka haluavat ottaa ajoasennon, joka on tarkoitettu yksin ajamiseen, perustangon ohjaustanko tarjoaa tehokkaan otteen uudelleen käynnistysvaiheissa, kaarteissa, teknisillä osuuksilla ja alamäissä, koska jarruvivut on asennettu tähän elementtiin.

Ennen kaikkea aerodynamiikkaa silmällä pitäen suunnitellut ohjaustangon ripustimet on yleensä suunniteltu vaijereiden sisäistä reititystä varten. Niitä on saatavana sekä alumiinista että hiilikuidusta, Ne voivat olla suoria, litteitä, korotettuja, suorakulmaisia tai V-muotoisia... Kaikki on makuasia ja budjettikysymys.. Mikään ratkaisu ei ole toista parempi.

TÄYDELLISET SARJAT

Huipputason kilpailijoille tai kauniiden laitteiden ystäville tuotemerkit tarjoavat lopuksi seuraavat tuotteet täydellisiä sarjoja, joihin kuuluvat ohjaustanko, pohjatanko ja pidennykset.. Nämä korkeudeltaan, leveydeltään ja syvyydeltään säädettävät sarjat ovat erittäin kevyitä, poikkeuksellisen aerodynaamisia ja täydellisesti integroituja, joten ne ovat ihanteellisia kaikkein perfektionistisimmille ajajille. Sen lisäksi, että nämä ratkaisut maksavat paljon, niiden säätäminen edellyttää tarkkaa osaamista.

MIKÄ OHJAAMO SOPII MINULLE?

Kuten alussa mainitsimme, yksinkertaisten laajennusten ja täydellisen ohjaamon välillä riippuu pyöräsi tyypistä. Ensimmäisessä tapauksessa kyseessä on klassinen kilpapyörä, toisessa tapauksessa aika-ajopyörä.

Mitä tulee jatkojohtoihin, lukuun ottamatta kilpailuja, joissa on vedonlyönti, joissa sinulla ei useinkaan ole muuta vaihtoehtoa kuin valita Mini-malli, koska määräykset rajoittavat jatkojohtojen pituutta turvallisuussyistä (ne eivät saa ulottua cocklesin päätä pidemmälle). malli on ennen kaikkea makuasia..

Olipa ratkaisu mikä tahansa, muista, että triathlon-kohtaisen ohjaamon ensisijainen tavoite on parantaa aerodynamiikkaa.. Tämän saavuttamiseksi sinun on voitava tuntea olosi mukavaksi, jotta pystyt pitämään vaihteen etsimistä vaativaa asentoa useita tunteja, erityisesti pitkien matkojen triathlonissa.

    ROUTE - Ripustimet