Takuu

Takuu

Olet ostanut sinulle parhaiten sopivan tuotteen, olet käyttänyt sitä ja huomaat, että se ei enää toimi tai että siinä on vikaa! Ei hätää, sillä tuotteella on lain mukainen vaatimustenmukaisuustakuu.

Jotkin tuotemerkit tarjoavat myös kaupallisen takuun, jonka avulla voit saada ostamasi tuotteen takaisin, korvata tai korjata. Tämä takuu on vapaaehtoinen (se voi olla ilmainen tai maksullinen) ja täydentää pakollisia lakisääteisiä takuita.

Tarjoamme myynnin jälkeistä palvelua, joka auttaa sinua tarkistamaan, onko tuotetakuu sovellettavissa, ja ehdottaa sinulle parasta ratkaisua, jotta voit nauttia tuotteestasi jälleen.

Erilaiset takuutyypit

Aluksi on olemassa kolmenlaisia takuita: takuu on a oikeudellinen vaatimustenmukaisuustakuu b takuu piilevien vikojen varalta ja c kaupallinen takuu.

a . vaatimustenmukaisuuden oikeudellinen tae koskee tapauksia, joissa virheet voidaan havaita tuotteen vastaanottamisen yhteydessä. Lakisääteisen takuun piiriin kuuluvat seuraavat virheet:

  • jos tuote ei sovellu samanlaiselta tuotteelta tavanomaisesti odotettavissa olevaan käyttöön (esimerkiksi tuote, joka on tavallisesti tarkoitettu toimimaan langattomasti akulla, on kytkettävä verkkovirtaan, toistuvat rikkoutumiset, puuttuvat toiminnot jne.)
  • jos tuote ei vastaa myyjän antamaa kuvausta, vaikka se on täysin käyttökunnossa. Esimerkiksi väri ei vastaa esitettyä mallia.
  • jos tuotteella ei ole myyjän mainostamia ominaisuuksia.
  • jos tuotteessa on valmistusvirhe, epätäydellisyys tai huono kokoonpano.

Viat voivat johtua :

  • itse tavaroista,
  • pakkauksesta,
  • asennusohjeet,
  • asennus, jos se on suoritettu
    myyjä tai myyjän vastuulla.

Nimensä mukaisesti blakisääteinen takuu piilevien vikojen varalta koskee vikoja, jotka eivät ole ilmeisiä ostohetkellä ja jotka tekevät tavaran sopimattomaksi aiottuun käyttötarkoitukseensa tai haittaavat vakavasti sen käyttöä. Toisin kuin vaatimustenmukaisuustakuussa, tässä tapauksessa ostajan on todistettava piilevän virheen olemassaolo.

Jotkut tuotemerkit tarjoavat myös ckaupallisen takuun lakisääteisten takuiden lisäksi. Useimmiten tämä tarkoittaa vaatimustenmukaisuustakuuta pidempää takuuaikaa, kun tuote rekisteröidään tuotemerkin verkkosivustolla.

MILLOIN VOIN KÄYTTÄÄ TAKUUTA?

Tuotteen käytön aikana voi esiintyä toimintahäiriöitä. Osa johtuu normaalista kulumisesta. Toiset taas liittyvät epäasianmukaiseen käyttöön tai huollon laiminlyöntiin, eivätkä ne näin ollen kuulu takuun piiriin.

Jotta voit tarkistaa, kuuluuko havaitsemasi toimintahäiriö takuun piiriin, olemme listanneet alla takuuaikoja ja -poikkeuksia.

Takuuajat

a Osoitteessa vaatimustenmukaisuustakuu on laissa vahvistettu kahdeksi vuodeksi, ja vaatimustenmukaisuuden virheiden virheettömyysolettama kattaa koko kahden vuoden ajanjakson uusien tavaroiden osalta ja kuuden kuukauden ajanjakson käytettyjen tavaroiden osalta.
Takuu ei koske kahden yksityishenkilön tai kahden elinkeinonharjoittajan välistä kauppaa.

b La takuu piilovikoja vastaan voidaan käyttää kahden vuoden kuluessa vian havaitsemisesta.

c . kaupalliset takuut ovat merkkikohtaisia. Kaupallisen takuun kestoa koskevat tiedot löytyvät tuotesivuiltamme joko kohdasta "Ominaisuudet" tai "Tekniset tiedot".

    Muistutus Jos näitä tietoja ei ole annettu, oletetaan, että voimassa on 2 vuoden lakisääteinen vaatimustenmukaisuustakuu.

    Poikkeukset

    Lainmukaisuustakuuta ei sovelleta, jos :

    • olit tietoinen viasta ostohetkellä.
    • et voinut olla tietämätön viasta ostohetkellä. (Esimerkiksi jos myyjä on ilmoittanut sinulle virheestä).
    • jos vika johtuu toimittamistasi tai lisäämistänne materiaaleista. (Esimerkiksi jos laitoit GPS-laitteeseesi vaatimustenvastaisen akun).


    Se ei myöskään koske normaalia kulumista, tuotteen virheellistä käyttöä, virheellistä käsittelyä, asennusohjeiden noudattamatta jättämistä, iskuista, iskuista, iskuista, putoamisista jne. johtuvia vikoja tai toimintahäiriöitä.

    Alla on yksityiskohtainen (mutta ei tyhjentävä) luettelo tärkeimmistä poikkeuksista:

    1. Kulutustarvikkeiden ja kuluvien osien vaihto

      Brake pads, brake shoes, inner tubes, tyres, grips, brake pads, bearings, cables, sheaths, chainrings, rollers, chains, cassettes, fork seals or shock absorbers, spokes, pawls, discs, braking surfaces on rims, derailleur hanger, bulbs, brake fluid, etc.

    2. Tuotteiden virheellinen käyttö
      • Runko Vääränlainen käyttö, muutokset, korkeapainepesurin käyttö jne.

      • Jousitukset Muutokset, epäasianmukainen purkaminen, paine, huolto, korkeapainepuhdistimen käyttö, mudan, pölyn, erilaisten roskien kertyminen jne.

      • Vaihteisto Huolto, voitelu, puhdistus, yhteensopimattomat osat jne.

      • Jarrut Vääränlainen verenlasku, jarrupalojen likaantuminen, jarrulevyt, jotka eivät vastaa tai ole yhteensopivia jarrumerkin kanssa, korkeapainepuhdistimen käyttö, yhteensopimattomat osat ja öljyt jne.

      • Oheislaitteet Kiristysmomenttien noudattaminen, virheellinen käyttö, yhteensopimattomat osat jne.

      • Pyörät Muutokset, navan virheellinen irrotus, korkeapainepuhdistimen käyttö, vapaapyörän rungon virheellinen huolto, virheelliset laakerit, väärä puikkojen kireys jne.

      • Renkaat Paine, asennus, sopimattomat olosuhteet jne.

      • Elektroniikka Laturin tai akun virheellinen käyttö, ...

      • Tekstiilit Pesuohjeiden noudattamatta jättäminen, ...

    3. Tuotteen vääränlaisen käytön seuraukset (käyttötarkoitukseen sopimaton käyttö).

      Kun tuote ostetaan, käyttöohjekirjassa tai myyjän neuvoissa annetaan usein käyttösuosituksia. Polkupyörän kohdalla on tärkeää tarkistaa käyttötapa suhteessa ajotyyliisi. Esimerkiksi maastopyörä ei sovellu intensiiviseen alamäkikäyttöön, joten takuu ei voi kattaa käyttöä, joka ei ole sovitettu tuotteeseen, koska pyörän komponentteja ei ole suunniteltu tähän tarkoitukseen.

      Ilmoitamme tuoteluokitukset käyttötarkoituksen mukaan (maastopyörät, pyörät jne.), kun valmistajat ilmoittavat ne.

    4. Ostajan, korjaamon tai ulkopuolisten tahojen toimenpiteistä johtuvat viat ja niiden seuraukset.

      Merkin hyväksymättömät korjaajat, virheellinen kokoonpano tai purkaminen, putoamiset ja iskut, varkaudet, tulipalon, salamaniskun ja myrskyn aiheuttamat vahingot, korroosio, elektronisten komponenttien muutokset, yhteensopimattomien varaosien lisääminen, korjaamopihtien käyttö suoraan hiilikuitupyörän runkoon, valmistajan suositusten vastaisten huoltotuotteiden ja työkalujen käyttö, sarjanumeron poistaminen, maalipinnan muutokset jne.

    5. Tuotetiedotteissa erikseen mainitut vauriot

      Tiettyjen tuotteiden kohdalla ilmoitamme asennus- tai käyttöohjeet. On tärkeää noudattaa erityisohjeita, sillä ne vaikuttavat tuotteen oikeaan toimintaan ja takuuseen.

    6. Laiminlyöty ja/tai epäasianmukainen huolto

      Tuotetta käytettäessä on suositeltavaa huoltaa laitetta, jotta se toimisi parhaalla mahdollisella tavalla. Jos huolto laiminlyödään tai se ei ole valmistajan suositusten mukaista, takuu ei kata virheellisestä hoidosta johtuvia vikoja. Säännöllinen kunnossapito on siis välttämätöntä takuun säilyttämiseksi.

      NEUVOJA Varmista, että noudatat valmistajan käyttöohjeissa tai tuotemerkin verkkosivustolla annettuja käyttöohjeita.

    Täydellisten pyörien takuuaika

    Kaikilla pyörillä on vähintään 2 vuoden takuu rungolle ja osille ensimmäiselle ostajalle.

    Jotkin merkit ylittävät lakisääteisen ajan ja tarjoavat erityisiä ja/tai pidempiä takuuaikoja.

    • 3 vuotta rungolle
      Exploro ja Discus/Orbis

    • 3 vuotta rungossa

    • 2 vuotta rungossa
      (jatkettavissa 3 vuoteen sivustolle rekisteröitymisen jälkeen)

    • 5 vuotta kehyksen osalta

    • 5 vuotta kehyksen osalta

    • 3 vuotta runkoon
      (jatkettavissa 5 vuoteen sivustolle rekisteröitymisen jälkeen)

    • 3 vuotta kehyksen osalta

    • 5 vuotta kehyksen osalta

    • Elinikäinen runko
      paitsi Gravity, Freeride, DH, Dirt -luokat: 3 vuotta / paitsi takaketju- ja istuinvarret sekä jousituslenkit : 5 vuotta

    • Rungon elinikäinen käyttöikä
      vuodesta 2004 lähtien

    • 5 vuotta rungon osalta
      2 vuotta takatukivarsien ja jousitusakselien/nivelakselien osalta.

    • Rungon ja haarukan elinikäinen käyttöikä

    • 3 vuotta rungon osalta
      hiili ja alumiini/hiili

      6 vuotta alumiinirunkoon
      (2 vuotta Fritzzin, Hanzzin, Two15:n ja maastopyörien rungoissa).

    • 5 vuotta runko

    • rungon elinikä

    • elinkaari runkoon

    • 5 vuotta runkoon
      2 vuotta maali

    • Elinikäinen runko

    • 3 vuotta runko

    • 5 vuotta runkoon ja jäykkään haarukkaan (alumiini ja teräs)
      3 vuotta hiiliteräsrunkoon ja -haarukkaan

    • Elinikäinen runko
      paitsi Shot-malleissa
      (2 vuotta runkoon)

    • 10 vuotta rungon osalta
      (6 vuotta runkoon/haarukkaan hiilikuituisissa maantiemalleissa)

    • 6 vuotta hiiliteräksisissä rungoissa ja haarukoissa 10 vuotta VAE-rungoissa. jos rekisteröityvät tuotemerkin verkkosivustolle

    • 5 vuotta rungon osalta
      jos pyörä on rekisteröity tuotemerkin verkkosivustolle.

    • 5 vuotta rungon osalta

    • 5 vuotta rungon osalta (luokat 0-4) 3 vuotta kehyksessä (luokka 5)

    • Elinikäinen runko
      (mallivuosi 2015 ja uudempi, paitsi Gravity-, DH-, freeride- ja Dirt-mallit, 3 vuoden runkotakuu)

    • 5 vuoden runkotakuu

    • 5 vuotta rungolle

    • 5 vuotta runkoon

    • Elinikäinen runko
      (mallivuosi 2015 ja uudempi)

    • 10 vuotta VAE-rungossa 3 vuotta Impulse-moottoreissa ja BMZ-akuissa. jos rekisteröity tuotemerkin verkkosivustolla

    • Elinikäinen jäykkä runko ja haarukka (alumiini, scandium tai teräs),
      10 vuotta hiiliteräsrungossa ja -haarukassa, 3 vuotta jousitetussa rungossa.

    • 3 vuotta runkoon
      Elinikäinen jos pyörä on rekisteröity tuotemerkin verkkosivustolle.

    • 5 vuotta rungon osalta

    • 2 vuotta rungon osalta

    • 5 vuotta rungon osalta

    • 10 vuotta kehyksen osalta

    • Elinikäinen runko,
      5 vuotta maantiehaarukoissa,
      3 vuotta täysjousitetuissa MTB-rungoissa 140 mm:stä ylöspäin.

    • Rungon elinikä (mallivuosi 2010 ja uudempi), jos se on rekisteröity tuotemerkin verkkosivustolla, 2 vuotta takatukivarsien ja jousitusakselien/nivelakselien osalta.

    • 5 vuotta runkoon

    • 4 vuotta rungon osalta
      (mallivuosi 2015 ja sitä vanhemmat)
      ja 2 vuotta takatukivarsien osalta
      ja jousituksen akselit/nivelet

    • 3 vuotta rungon osalta
      (täysjousitettu hiili, alumiini, teräs,
      hardtail AM ja Enduro teräs)

    • 10 vuotta rungolle
      (6 vuotta runko/haarukka
      hiilikuitumallien osalta)

    • 5 vuotta runko

    • 5 vuotta rungon osalta

    • Elinikäinen runko

    • 5 vuotta runkoon

    • 10 vuotta runko

    • 5 vuotta MTB-rungon osalta
      ja 3 vuotta DH/freeride-rungoissa.

    • 4 vuotta rungon osalta

    • Elämä kehyksessä
      (mallivuosi 2015 ja sitä vanhemmat)

    • 10 vuotta rungon osalta
      (6 vuotta runko/haarukka
      hiilikuituisissa maantiemalleissa)

    • 5 vuotta runko

    • 3 vuotta runko

    • 5 vuotta runko/haarukka
      10 vuotta, jos rekisteröity
      tuotemerkin verkkosivustolla

    • 2 vuotta kehyksessä
      (mallivuodet 2011-2017)
      ja 3 vuotta rungon osalta
      (mallivuosi 2018 ja sitä vanhemmat)

    • 10 vuotta rungon osalta
      (6 vuotta runko/haarukka
      hiilikuituisissa maantiemalleissa)

    • 10 vuotta runko
      (6 vuotta runko/haarukka
      hiilikuituisissa maantiemalleissa)

    • 10 vuotta runko

    • 6 vuotta runko
      jos pyörä on rekisteröity
      merkin verkkosivustolla

    • 5 vuotta rungon osalta

    • 3 vuotta kehyksessä

    • Elinikäinen runko
      (mallivuosi 2019 ja sen jälkeen), 5 vuotta rungon osalta (mallivuosi 2018 ja sitä aikaisemmat)

    Miten haen takuuta?

    Ota meihin yhteyttä sähköpostitse seuraavaan osoitteeseen: sav@probikeshop.frja kuvaile ongelmasi ja olosuhteet, joissa se ilmeni, havainnollistamalla sitä valokuvin tai videoin. Muista myös toimittaa meille tuotteen tilausnumero, lasku ja sarjanumero.

    Vastaanotettuamme pyyntösi käsittelemme sen, ja yksi teknisistä neuvonantajistamme ottaa sinuun yhteyttä asiantuntemuksemme johtopäätösten ..:

    • sinulle pyytää lisätietojatarvittaessa pyyntösi tutkimiseksi; tai
    • jos vakuus vahvistetaan ilmoittaa sinulle tuotteen palautusmenettelystä; tai
    • jos takuuta ei ole vahvistettu tarjota sinulle vaihtoehtoa.

    Muistutus Takuun piiriin kuuluvan tuotteen lähettäminen ja palauttaminen on tässä tapauksessa Probikeshopin vastuulla.