Miten asentaa neliönmuotoinen alatukivarsi?

Miten asentaa neliönmuotoinen alatukivarsi?

Sinun MOUNTAIN BIKE on varustettu neliakselisella pohjakannattimella, etkä tiedä, miten se tehdään? Älä hätäänny, tässä on ohje, joka auttaa sinua.

  • Aika : 45 min
  • Taso : Vaikea
  • Työkalut : 8 mm:n kuusiokoloavain | 15 mm:n jakoavain | kampiakselin irrotusavain | nelikulmaisen akselin jakoavain / Isis / Octalink | Rasvanpoistoaine | Liina | Kiinnittymisenestoaine | Asennustahna | Harja | Rasva | Rasva | Käsineet | Momenttiavain.

Vaiheet

  1. Irrota ketju osoitteesta kampiakselin.

  2. Käytä 8 mm:n kuusiokoloavainta, ruuvaa keskiruuvi irti joka pitää kampiakselin kiinni ketjupyörän puoleisessa kotelossa.

  3. Irrota kampiakseli alatukivarresta erityistyökalulla, jota kutsutaan ulosvetäjäksi:
    • Kierrä ulosvetäjän kierteinen osa kampiakselin kierteeseen. alatukivarteen (ketjupyörän puolelta) ja kiristä 15 mm:n avaimella;
    • Ruuvaa 8 mm:n kuusiokoloavaimella ulosvetimen vastakkainen osa kiinni. Käytä painetta ja tunnet kampiakselin ketjupyörän puolella;
    • Irrota ulosvedin kampiakselista ruuvaamalla kierteinen osa irti;
    • Suorita samat toimenpiteet toiselle puolelle irrottaaksesi kampiakselin toisen osan (ketjupyörän vastakkainen puoli).

  4. Pura kotelo alatukivarsi. Aloita ketjupyörän vastakkaiselta puolelta. Käytä tätä varten neliöakselisille tai Isis/Octalink-akselisille pohjakannattimille suunniteltua 20-akselista jakoavainta. Kampiakseli kiristetään yleensä 50 Nm:n voimalla, joten säätörenkaan löysäämiseen on käytettävä mahdollisimman vähän voimaa. Pura nyt itse vaihdelaatikko etulevyn puolelta, jälleen käyttämällä rengasavainta.
    Probikeshopin vinkki: Ole varovainen, tällä puolella löysääminen tapahtuu myötäpäivään.

  5. Käytä tilaisuutta puhdistaa alatukivarsi nopealla rasvanpoistoaineella.

  6. Käytä kiinnittymisenestoainetta. varmistaaksesi tehokkaan kiinnityksen ja estääksesi vinkumisen. Levitä liukastumisenestoainetta siveltimellä alatukivarteen vain ketjupyörän puolelle.
    Probikeshopin vinkki: Älä levitä kiinnittymisenestoainetta muoviseen säätörenkaaseen, joka on asennettava kuivana.

  7. Levitä rasvaa runsaasti uuteen alatukivarteen, jotta vesi ei pääse tunkeutumaan laakereihin. Alatukivarsi asennetaan ja ruuvataan kiinni ketjupyörän puolelta ensin käsin ja sitten kampiakselin ulosvetäjän avulla momenttiavaimella ja valmistajan ilmoittamalla kiristysmomentilla (yleensä 50 Nm).
    Probikeshopin vinkki: Ole varovainen, kiristys tapahtuu vastapäivään tällä puolella.

  8. Suorita sitten sama toimenpide toiselle puolelle säätörenkaalla, tällä kertaa kiristämällä tavanomaiseen myötäpäivään.

  9. Alatukivarsi on nyt koottu. Seuraavaksi kokoamme kampiakselit uudelleen aloittaen ketjurengasta vastakkaiselta puolelta. Aloita rasvaamalla vaihteiston ja kampiakselin välitys ja kampiakselin kiristysruuvi. Kiristä yhdysruuvi 8 mm:n kuusiokoloavaimella ja kiristä sitten momenttiavaimella myötäpäivään momenttiin 35 Nm.

  10. Asenna kampiakseli takaisin ketjupyörän puolelle. aloittaen rasvaamalla kampiakselin ja kampiakselin liitos ja kiristysruuvin kierre. Yritä saada ketju tukeutumaan alatukivarteen ja aseta sitten kampiakseli paikalleen siten, että vasen ja oikea kampiakseli ovat vastakkain (toinen alhaalla ja toinen ylhäällä).
    Probikeshopin vinkki: Helpottaaksesi operaatiota aseta ketju pienelle ketjupyörälle. Kiristä pultti 8 mm:n kuusiokoloavaimella ja kiristä se sitten momenttiavaimella myötäpäivään momenttiin 35 Nm.

    MTB - Kampiakselit ja laakerit