HAIBIKE - Tarina

Seikkailun alku Haibike

Felix ja Susanne Puello perustivat tuotemerkin vuonna 1995. Susanne Puello oli tuolloin Haibiken toimitusjohtaja. Winora Group - joka oli yksi maailman suurimmista polkupyörien jakelijoista ja joka syntyi hänen isoisoisoisänsä perustamasta Engelbert Wiener -yrityksestä. Aluksi pyöriä myytiin emomerkin Winora nimellä, mutta pian sen jälkeen niitä alettiin myydä nimellä Haibike. Seuraavina vuosina tuotemerkki jatkoi teknologiansa kehittämistä ja laajensi valikoimaansa.

Maailman ensimmäinen sähköinen maastopyörä

Sähkökäyttöisen maastopyörän edelläkävijä, sähköinen HaibikeeQ XDuroesiteltiin Eurobike 2010 -tapahtumassa. Se oli välitön menestys. Käännetyn moottorin konseptia ja alkuperäistä muotoilua kopioidaan moneen kertaan. Alkuperäiseen mallistoon kuuluu neljä mallia (Fully, Hardtail, Cross ja Trekking).

Jäljellä, Haibike on ensimmäinen valmistaja maailmassa, joka on ottanut käyttöön painovoimaisen muovausmenetelmän. Tämä moottoripyöräteollisuudesta alkunsa saanut prosessi mahdollistaa monimutkaisten osien ja komponenttien valmistamisen, jotka ovat erityisen vahvoja ja tarkkoja ja samalla kevyitä. Tämän tekniikan tärkein sovellus on moottorin jousitus, joka muodostaa rungon sydämen. Sittemmin monet kilpailijat ovat käyttäneet tätä tekniikkaa.

Valikoiman kehittäminen

Valikoima on laajentunut yhteentoista malliin, ja siihen on lisätty muunnelmia. Mallien joukossa on eQ XDuro 29, sähköinen maastopyörä, jossa yhdistyvät kaksi suurta trendiä: 29-tuumaiset pyörät ja EAB. Eurobike 2011 -tapahtumassa, Haibike esittelee XDuro Racenopean sähkökäyttöisen kilpapyörän suunnittelua koskevan tutkimuksen tuloksen. Asiantuntijoiden ja ammattilaisten myönteinen vastaanotto sekä positiiviset testiajot johtivat XDuro Race -pyörän lanseeraukseen. Haibike kehittää sarjatuotantona valmistettavan sähkökäyttöisen kilpapyörän kaudelle 2014, mikä merkitsee uuden nopeiden maantiepyörien luokan alkua.

Ensimmäinen AllMountain EAB
ja ensimmäinen speed-pyörä

Valikoima on kasvanut 17 malliin, mukaan lukien ensimmäinen sähkökäyttöinen AllMountain, joka 150 mm:n matka-ajollaan viitoittaa tietä tulevaisuuden suuntaukselle kohti sähköpyöriä, joilla on suuri matka-ajomatka.

Ensimmäistä kertaa ikinä, Haibike esittelee myös nopean 45km/h sähköpolkupyörän, Haibainin XDuro Trekking S. "eQ"-hiukkanen on kadonnut, ja ainoaksi mallinimeksi tulee nimi "XDuro", joka on X-Crossin ja Enduron risteytys.

Haibike esittelee moottorikengän

Haibike esittelee täysin uudistetun valikoiman. Mallia on 37, ja siinä on lukuisia innovaatioita: uusi moottorointi, täysin uusi alumiininen alusta, yläputken kaksinkertainen mutka, iskunvaimentimen kulma-asento ja moottorikenkä. Tämä osa suojaa moottoria vaurioilta ja naarmuilta. Toisin kuin ensimmäisissä XDuro-pyörissä, joissa moottori oli integroitu runkoon ylösalaisin, uusi moottori on asennettu rungon alle, eikä se olisi suojassa ilman moottorikenkää. Myöhemmin yhä useammat merkit ottivat moottorisuojan käyttöön, ja siitä tuli vähitellen urheilullisen VTTAE:n tunnusmerkki.

Ensimmäinen sähköinen enduro
historiassa

Samana vuonna lanseerattiin sähköpyörä, joka mullisti markkinat. XDuro Nduro. Se avasi 180 mm:n liikeradallaan nuorille mahdollisuuden harrastaa urheilua uudella tavalla.

Vuonna 2013 lanseerattiin myös Road-mallit, jotka siirtävät XDuro-filosofian maantielle. Tuloksena on XDuro Raceensimmäinen sarjatuotettu sähköinen kilpapyörä, ja Superrace, nopea sähköinen kilpapyörä.

Esittely Haibike SDuro

XDurolla on nyt pikkuveli: Haibike Haibike XDuro HaibikeSDurouudella Yamaha-moottorilla, jonka esittelee yksinoikeudella Haibike. . SDurooli välitön menestys sen käsiteltävyyden, luotettavuuden ja alhaisen hinnan ansiosta, ja se oli Yamahan toiseksi suosituin moottori.

Vuonna 2014 markkinoille tuli myös ensimmäinen sähköinen maastopyörä, jossa on elektroninen jousituksen hallinta, ja ensimmäinen sähköinen täysjousitettu hiilipyörä, jossa on keskimoottori.

Ensimmäinen sähköinen DH-pyörä

Kanssa XDuro Dwnhll Pro, Haibike esittelee tehokkaalla moottorilla varustetun DH-pyörän, joka mahdollistaa aiemmin mahdottoman: todellisen alamäkipyörän, jota kuljettaja voi ajaa yhtä hyvin ilman hissin tai sukkulan tarvetta. Kaikki esteet poistetaan, mikä avaa ennennäkemättömän leikkikentän.

eConnect-järjestelmän lanseeraus

Osoitteessa eConnect, Haibike yhdistää sähkökäyttöiset maastopyörät ja tarjoaa ennen näkemättömiä digitaalisia mahdollisuuksia. Pyörään rakennettu pieni yksikkö lähettää ja vastaanottaa tietoja, mikä mahdollistaa muun muassa GPS-varkaudenestovalvonnan, pyörän paikannuksen, reitin tallentamisen ja tietojen viennin. Kaikki tiedot näytetään ja niitä hallitaan erityisen sovelluksen avulla. Haibike on ensimmäinen älykkään pyöräilyn edelläkävijä.

Samana vuonna tuotemerkki suunnitteli oman varren, johon se integroi näytön varmistaakseen selkeät linjat ja optimaalisen suojan kaatumisen varalta.

Modulaarisen kiskojärjestelmän (MRS) esittely.
ja InTube-akkukonsepti

Modulaarisen kiskojärjestelmän (MRS) ansiosta erilaisia lisävarusteita on helppo ja nopea asentaa suoraan pyörään. Alaputkeen on integroitu kiinnityskisko, jonka avulla esimerkiksi vesipullo tai kantolaukku voidaan sijoittaa ihanteelliseen asentoon.

Integroitu akkukonsepti (Integrated Battery Concept, IBC), joka on saatavana moniin malliston malleihin, tarjoaa uuden tason integraatiossa, estetiikassa ja toiminnallisuudessa.

Konseptin lanseeraus FLYON

Haibike kääntää kulman vuonna 2019 ja tuo markkinoille rungon, moottorin ja akun käsittävän kokonaisjärjestelmän, joka tarjoaa ennennäkemättömän integraatiotason ja huippuluokan suorituskyvyn.

Nimi FLYONTämä konsepti löytyy XDuro NDurosta, AllMtnistä, AllTrailista ja Adventrista.

Kaikki mallit Haibike

Kaikki " Haibike sankarit "Inspiroiva

Merkki on myös ympäröinyt itsensä poikkeuksellisilla persoonallisuuksilla, jotka kaikki ovat olleet sen sähkömallien lumoissa. Freeriderit, pelastusratsastajat ja seikkailijat, heidän profiiliensa rikkaus on yhtä arvokas kuin heidän kokemuksensa.

Todellisina edelläkävijöinä he kaikki ovat siirtäneet koneidensa rajoja ja edistäneet yksinkertaisen lajin tunnustamista omaksi lajikseen.

Sam Pilgrim

Englantilainen uskaltautuu XDURO-ajoneuvonsa saattelemana haastavimmille radoille, kokeilee uusia temppuja ja tekee isoja hyppyjä, jotka olivat aikoinaan harvinaisia sähköisessä maastopyöräilyssä. Hän on erittäin aktiivinen YouTubessa ja on osallistunut myös FMB World Tourin eri tapahtumiin.

Andi Wittman

Andi, jota pidetään yhtenä maailman parhaista maastopyöräilijöistä ja korkeushypyn ennätyksen haltijana (5,60 m), löysi sähköpyörät vakavan kaatumisen jälkeen. Saksalainen, joka oli päättänyt palauttaa täyden kuntonsa, käytti sähköpyörää aluksi pelkkänä "moraalisena tukena", ennen kuin otti sen lopullisesti käyttöönsä päivittäiseksi harjoituskumppanikseen.

Maximilian Semsch

Maximilian on kyltymätön seikkailija, ja hän lähti vuonna 2012 kiertämään Australiaa kokonaisuudessaan - yhteensä 16 000 kilometriä - ja saavutti Singaporen Münchenistä jo muutamaa vuotta aiemmin. Tällä kertaa hän valitsi kuitenkin sähköpyörän ja suoritti matkansa 187 päivässä, jolloin hän onnistui voittamaan kaikki vaikeudet. Nykyään hän jatkaa uusien horisonttien tutkimista aina Haibike-pyöränsä kanssa.