GT-osaaminen


Kulmaoptimoitu jousitus

Tämä tekniikka on saatavana GT Force- ja Sensor-malleihin, ja se tarjoaa paremman pidon ja paremman mukavuuden, mikä takaa turvallisemman ja tehokkaamman ajon.

Järjestelmä perustuu korotettuun pääakseliin, joka luo optimoidun takapyörän liikeradan vaimentamaan iskuja ja parantamaan ajodynamiikkaa pitämällä pyörät maassa. Eristämällä poljinvoimat jousituksen liikkeistä A.O.S.-järjestelmä takaa tasaisemman poljinvoiman kaikissa maastotyypeissä. Lisäksi suunnittelussa on mukana PathLink-linkkijärjestelmä, joka minimoi ketjun ei-toivotun venymisen ja polkimen takaisinkytkennän.

Riippumaton voimansiirron jousitus

Tämä GT Fury-, Sanction- ja Verb-malleissa käytetty tekniikka takaa paremman iskunvaimennuksen ja suuremman jäykkyyden, mutta on samalla kevyempi.

Käytännössä Independent Drivetrain Suspension tarjoaa paremman polkemisen tehokkuuden eristämällä jousituksen ja voimansiirron. Kelluva alatukivarsi ja takakolmio toimivat toisistaan riippumatta, jotta ketjun ei-toivottu venyminen poistuu, poljinkytkennän palaute minimoituu ja polkemisen tehokkuus ja jousituksen suorituskyky optimoituvat. Independent Drivetrain -teknologialla varustetuissa pyörissä on progressiivinen jousitus (+10 %), joka säilyttää hallinnan vaativimmissakin alamäissä ja tarjoaa mukavuutta kuoppien yli. Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä tämä tekniikka takaa helpon pääsyn iskunvaimentimeen, jotta sitä voidaan säätää tarpeidesi mukaan.

LOCKR-laajeneva akselistojärjestelmä

Tämä akseli GT Sensor -malleissa luo yksinkertaisemman, kevyemmän ja jäykemmän runkonivelen.

Lockr-akselijärjestelmä toimii samalla periaatteella kuin jotkin haarukoiden läpivientiakselit, ja se ruuvataan runkoon ja laajenee, kunnes se lukittuu paikalleen. Koska se laajenee rungon molemmin puolin, vääntömomentti jakautuu tasaisesti kaikille pinnoille, mikä lisää jäykkyyttä 6 %. Lockr-tekniikka vähentää myös tarvittavien osien määrää, joten järjestelmä on 10 % kevyempi kuin perinteiset kiristysmuttereita käyttävät ratkaisut.

Progressiivinen geometria

Progressiivinen geometria, jolle on ominaista pidempi yläputki ja lyhyemmät ketjujalat, antaa paremman hallinnan alamäissä, paremman pidon nousuissa ja suuremman liikkumisvapauden.

Useimmissa GT-maastopyörissä on progressiivinen geometria, jossa on pidempi etupyöräväli yhdistettynä lyhyempään varteen. Tuloksena on parempi tasapaino sekä nousuissa että laskuissa, parempi vakaus suurissa nopeuksissa ja parempi hallinta kaikissa tilanteissa.

Kolminkertainen kolmio

Kuuluisa Triple Triangle -runkomalli tekee pyörästä jäykemmän ja ketterämmän!

Triple Triangle -konsepti, joka on ollut GT-pyörien tunnusmerkki yli kahden vuosikymmenen ajan, ja erityisesti pienempi takakolmio, jossa on kaksi kosketuspistettä, on suunniteltu minimoimaan rungon ei-toivottu taipuminen, parantamaan kiihtyvyyttä ja tarjoamaan enemmän mukavuutta. Se tarjoaa myös suuremman jäykkyyden, paremman reagointikyvyn ja tarkemman takapyörän seuraamisen. Triple Triangle -rakenne tarjoaa suuremman vääntöjäykkyyden, paremman rengasvälin ja paremman voimansiirron takapyörään. Se mahdollistaa myös istuinvarsien yhdistämisen yläputkeen, jolloin tärinät jakautuvat yläputken kautta istuinputken ja siten kuljettajan sijaan.

Dynamic Dual Fiber

GT:n Pavement- ja Gravel-malleissa käytetty Dynamic Dual Fiber -komponentti on lasikuidun ja hiilen sekoitus, joka parantaa hallintaa ja vähentää väsymistä.

Nimensä mukaisesti Dynamic Dual Fiber yhdistää kaksi erittäin kevyttä ja erittäin jäykkää materiaalia: lasikuitukomposiitin ja hiilikuitukalvon. Ensin mainittu tarjoaa erinomaisen jäykkyyden, kun taas jälkimmäinen vaimentaa tärinää optimaalisesti. Tuloksena on pyörä, jossa on parempi hallinta ja parempi mukavuus satulassa.

Treadroom

Tämä Grade (Gravel) -mallistossa käytetty rakenne mahdollistaa laajan valikoiman renkaita, jotka sopivat erilaisille tie- ja rataolosuhteille. GT Grade -malliin voidaan asentaa renkaita leveydeltään 28-35 mm, myös isoilla nastoilla varustettuja renkaita, jotka kattavat kaikki käyttötarkoitukset (maantie-, maastoajo- ja cyclocross-renkaat).

Useimmat valmistajat myöntävät rungoilleen 2 vuoden takuun. GT on mennyt paljon pidemmälle, sillä se on myöntänyt kehyksilleen elinikäisen takuun vuodesta 2015 lähtien. Komponenttien takuu on yksi vuosi, lukuun ottamatta haarukoita, joiden takuun myöntävät valmistajat ja joiden takuun pituus vaihtelee merkeittäin.

Huomautus: Lisätietoja elinikäisestä takuusta on käyttöohjeessa.

GT:n tarina