Cube teknologiat
HybriditeknologiatHiiliteknologiatAlumiiniteknologiatTestilaboratorioHYBRIDITEKNIIKKA
Viime vuosina Cube on kehittänyt integroitujen voimansiirtojen hallinnan. Boschin moottoreilla ja akuilla varustetut Cube-maastopyörät, maastopyörät, maastopyörät, matkapyörät ja kaupunkipyörät ovat tunnettuja erityisen onnistuneesta estetiikastaan, ja niiden integrointi antaa uskomattoman vauhdikkaan ulkonäön ja takaa samalla erittäin luonnollisen poljinkäyttäytymisen.
Maantiepyörissä Cube toimii läheisessä yhteistyössä Fazua-merkkisen voimansiirtoyksikön kanssa, joka ratkaisee kaikki tähän asti esiintyneet ongelmat, jotka liittyvät kokoon, painoon ja liian suureen vastukseen polkemista avustuskynnyksen ylittyessä.
Stereo Hybrid 160 Action Team AGREE HYBRID C:62 SLT Disc
Hiiliteknologiat
Täydellinen trilogia: kevyt, jäykkä ja hauska.C:68-teknologian avulla CUBE on onnistunut vähentämään runkojensa paksuutta 25 % ja samalla vähentämään niiden painoa merkittävästi. Kun hiilikuitupitoisuus on 68 % verrattuna 32 %:n hartsipitoisuuteen yhdistettynä nanohiukkasiin, tämä valmistusprosessi johtaa myös jäykempiin ja herkemmin reagoiviin runkoihin.
Nyt saksalainen tuotemerkki vie tätä teknologiaa askeleen pidemmälle. Kun C:68-rungot aiemmin koostuivat yhtenäisistä hiilikerroksista, uusissa malleissa on nyt jopa 6 erilaista kuitua, jotka on kudottu kulmiin kuormitusvaatimusten mukaisesti. Tämä on C:68X-teknologiaa! Tulos? Turvallisemmat, jäykemmät rungot, joilla on paremmat aerodynaamiset ominaisuudet, mutta myös mukavammat ja kevyemmät. Ja kaikki kiitos huolellisen materiaalivalinnan ja kohdennetun materiaalijakelun.
Innovatiivinen hiili
C:68-rungossa tämä hiilikuitu yhdistyy Advanced Twin Mold -valmistusprosessiin, joka minimoi epätarkat päällekkäisyydet sijoittamalla yksittäiset hiilikerrokset huolellisesti herkkien alueiden päälle monokokin valmistusprosessin aikana. Tuloksena on runko, jossa ei ole turhaa painoa ja joka on uskomattoman suorituskykyinen.
C:62 - kevyt mutta jäykkä
C:62-logolla varustetut rungot ovat sekä kevyitä että vahvoja, koska niissä käytetään korkean moduulin kuituja. Kaksi hiilikerrosta yhteen sitovaan hartsiin on upotettu hienovaraisesti hajallaan olevia nanohiukkasia. Nämä pienet hiukkaset lisäävät rungon lujuutta ja tekevät siitä vähemmän herkän ja kestävämmän ulkoisia voimia vastaan. Nanohartsihiukkasten ja korkean moduulin kuitujen (kuitupitoisuus 62 %) yhdistelmä erottaa C:62:n perinteisestä hiilirungosta. Kuten C:68-kehykset, myös C:62-kehykset hyötyvät Advanced Twin Mold -valmistusprosessista, joka vähentää kangaskerrosten paksuutta.
Alumiiniteknologiat
Malliston huipulla käytetään 7005 High Performance -alumiinia. Erityinen seostustekniikka ja lämpökäsittely takaavat suuren jäykkyyden ja alhaisen painon. Suurempi lujuus saavutetaan yhdistämällä erikoisseos ja karkaiseva lämpökäsittely. Raakalumiinin kolminkertainen tai jopa nelinkertainen paksuus tarkoittaa, että materiaalia voidaan käyttää minimaalinen määrä, ja seinämän paksuus voidaan säätää kuormituksen mukaan.
Lujitettu, lämpökäsitelty Superlite-alumiinirunko on jäykkä, korroosionkestävä ja kestävä. Siinä yhdistyvät kaksikerroksinen putki ja ohut seinämä, jolla on poikkeukselliset venymis- ja jäykkyysominaisuudet, sekä patentoitu Advanced Mechanical Forming -prosessi, jonka etuna on, että vältytään työläiltä ja monimutkaisilta hitsausmenetelmiltä. Tulos? Alumiinirunko, joka on sekä kevyempi että jäykempi.
Ainutlaatuinen laboratorio
Testit todellisissa olosuhteissaKorkeimpien laatuvaatimusten varmistamiseksi jokainen Cube-malli käy läpi lukuisia testejä tuotemerkin omassa laboratoriossa.
-
Täydellinen pyörä
Kaikki pyörät testataan rullakoealustalla, jossa ohjaustangossa, satulassa ja polkimissa on painot, joilla simuloidaan pyöräilijän ja mahdollisten matkatavaroiden painoa. Rulla pyörii simuloidakseen tienpinnan epätasaisuutta, ja kaiken kaikkiaan jokainen pyörä kulkee useita satoja kilometrejä ja joutuu ylittämään 1,5 miljoonaa estettä.
-
Ohjaustanko ja varsi
Ohjaustangon, varren ja istuintolpan luotettavuus ja kestävyys on taattava 100-prosenttisesti jokaisessa pyörässä. Siksi jokainen komponentti testataan kahdesti: kerran tuotannon aikana ja toisen kerran Cuben laboratoriossaan suorittamissa testeissä.
-
Jarrujärjestelmät
Pyörätyypistä riippumatta insinöörit testaavat myös jarrujärjestelmät kaikissa sääolosuhteissa ja yli 3 000 syklin aikana, jotta voidaan taata moitteeton jarrutus, vakaus, kestävyys ja kulumiskestävyys.
-
Runko ja kampiakselit
Kilpapyörien testeissä jäljitellään suuria voimia, jotka kohdistuvat runkoon ja kampiakseleihin sprintin aikana, ja polkimiin kohdistuu huomattavia voimia yli 10 000 syklin ajan.
-
Etuputki
Maastopyöräilyssä pääputki on erityisen herkkä alue, koska jousituksen välittämät raskaat kuormat kulkevat suoraan sen läpi. Tämän vuoksi tällaisella kuormituksella tehdään intensiivisiä testejä erityisellä, yksinomaan tätä tarkoitusta varten suunnitellulla laitteella. Haarukkaan kohdistetaan realistinen kuormitus jarrutusten, hyppyjen ja muiden esteiden simuloimiseksi. Kaikkiaan pääputken on läpäistävä 50 000 tällaista sykliä vahingoittumatta, ennen kuin tuotanto voidaan aloittaa.
CUBE-pyörät